- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

woensdag 1 oktober 2014

Chrétien Breukers ondergedoken - en wat is er eigenlijk met dat groeigedicht?

Chrétien Breukers ondergedoken:
(http://nederlandsepoezie.eu/?p=2031)

ik wil niet stoken maar

Die Chrétien Breukers vertoont toch wel opmerkelijke overeenkomsten met Bert van der Roest.
Zou hij nu ook vervolgd worden denk je? (http://www.nrc.nl/next/van/2014/september/26/straatkrant-om-vervolgt-stelend-pvda-raadslid-utre-1421391)

De schade voor dichters, drukkers en andere goedgelovigen lijkt me aanzienlijk en het Gilde (UDG) moet ook maar zien hoe het eigen smoel toonbaar te poetsen, wil het regenten en subsidieverleners weer om een gunst kunnen vragen, ik bedoel, d'r zit nu toch een smetje op.

En je moet er niet aan denken dat straks ook nog een of ander dichtertje van buiten de domstad, ineens bij hen de trappen van de toren bestijgt om daar een beetje aan de klokken te gaan hangen. Zo van ding dong ding dong...ik heb nog wel wat voor dat groeigedicht van jullie. Leuke naam vooral, hoe kom je erop?
http://www.boekendingen.nl/wp-nieuws/?p=10778

Dat dan blijkt dat dichtertje van buiten de domstad bij de dood van Mies Bouhuys in 2008 een gedicht publiceerde onder de titel 'absent - een groeigedicht'.
Nee dat moeten we niet hebben.
In vredesnaam.

absent - een groeigedicht

namen die we lezen in
de sterflijst van de dag
het zijn altijd de verkeerde

nooit staat er mark ivo
stef of henk voor mijn part
was het diederik geweest nee

lezen we godverdomme weer van cor
na eerst al lou maarten rutger gerrit adriaan harry
rudy ramses en simon martin mies gerard jan hugo
en anders is het johnny wel die van de kicks en dan

zal je altijd zien dat morgen ineens wel
de naam van een klootzak opduikt en
dat ik er dan niet ben
om die te lezen

ml
(versie november 2013, bij de dood van cor jaring)

Geen opmerkingen: