- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zondag 4 mei 2014

brillenjood

brillenjood

uitgerekend op de dag van de bril
raakte ik mijn leesbril kwijt

waarschijnlijk laten liggen in de lidl
ergens bij de diepvries

daar wil ik wel eens diepgaand
in gesprek geraken met mevrouwen

die je aan de sojabrokken willen helpen
dat het zo goed is voor je stoelgang

en het is ook zoveel beter
voor het meleu en by the way

het is ook heel belangrijk
achteraf je poep te lezen

en dat ik morgen dus mijn poep niet lezen kan
want of je nu de bril omhoog of niet

als er geen glas inzit en je bemest
al zes decennia dit land

waar kan je dan als dichter nog naartoe?

naar de hema natuurlijk;
waar de +3 brillen net 2 centimeter
boven de grond hangen en de rookieglasses,
de nulkommavijfjes, op ooghoogte.

ml
herschreven

Geen opmerkingen: