- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

dinsdag 8 april 2014

uit de serie klein leed

Dag bril

Uitgerekend op de dag van de bril,
ik verzin het niet, waarom zou ik?,
net op deze zo belangrijke dag
raakte ik mijn leesbril kwijt.

waarschijnlijk laten liggen bij de Lidl,
ergens bij de diepvries;
daar wil ik nog wel eens diepgaand
in gesprek geraken met mevrouwen
die je aan de sojabrokken willen helpen,

dat het zo goed is voor je stoelgang
en het is ook zoveel beter
voor het meleu en by the way
het is ook heel belangrijk
om na afloop je poep te lezen.

Ze zei het echt en dat op de dag
van de bril, Rebecca weet wat ik bedoel,
en dat ik morgen dus mijn poep niet lezen kan
want of je nu de bril omhoog of niet,
als er geen glas inzit en je bemest
al zes decennia dit land,
waar kan je dan als dichter nog naartoe?

Naar de Hema natuurlijk,
waar de +3 brillen net 2 centimeter
boven de grond hangen en de rookieglasses,
de nulkommavijfjes, op ooghoogte.

ml
08 04 2014

Geen opmerkingen: