- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

vrijdag 2 januari 2009

NU OOK BIJ COBRA: YOUP VAN 'T HEK RICHT ZICH RECHTSTREEKS TOT BONTEBAL EN DE ANDERE DREIGMONGOLEN VAN DIT LAND

Met dank aan Ray Joël, die mij het filmpje stuurde.
In dit land van geboden kan deze er ook nog wel bij: Je moet hem eenmaal in je leven gezien hebben.
Ga eens op bezoek bij de Nederlands kampioen goochelen,
The Marquis of Magic.

Over naar Het Toeval, in zichzelf eveneens een vorm van magie...noem het kosmische poëzie voor mijn part:


"Vanavond Youp, ik haal de bretels vast uit het vet" verkneukelde de dreigmongool zich op zijn logje, voorafgaand aan de oudejaarsconference van 'onze Youp'.

Fijne avond gehad Bontebal?








Een greep uit het zo gevarieerde repertoire van Adriaan Bontebal:

"Du moment ik je ergens tegenkom, haal ik uit, vol op je bek, zonder waarschuwing.

Echt, zodra ik die Lerou tegenkom haal ik uit, zonder waarschuwing, die staat hier.

We pakken hem op en pleuren hem in de plomp. Nee Max, dit is geen dreigement, het zal echt gebeuren.

Zodra ik je zie, als ik je tegen kom sla ik je op je bek. Voor je advocaat: dit is geen bedreiging, erger nog, het is een bevestiging.

Hou een recorder bij de hand. Binnenkort bel ik je met hetzelfde dreigement:
ik sla je gek zodra ik je zie en daarna kom ik wat het waarom.

Maak hier een printje van: mijn bedreiging, een knokploeg? Ja.
Klappen Max? Ja heel harde.

Enne Lerou, ik mijd situaties waar ik je tegen zou kunnen komen maar als ik je tegen kom man, ik sla je gek, desnoods vraag ik hulp in."

Geen opmerkingen: