- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zondag 18 mei 2008

UITNODIGING AAN COBRA ONTAARDT IN TERREUR DREIGING - OPNIEUW IN OPSPRAAK: HAAGS CDA-GEMEENTERAADSLID WIL VONK KIEST VOOR INTIMIDATIE EN BEDREIGING

Het ziet er niet best uit voor uw Cobra lieve vriendinnen en vrienden:
"Ik weet waar je huis woont", "Be prepared" en " Zodra ik zijn kop zie, geef ik er een beuk tegen".

Vrienden adviseren wel eens: 'laat lullen joh, de pisbroek heeft van eenzaamheid niets beters te doen en hij is toch volstrekt ongevaarlijk', maar daar maak ik dan toch bezwaar tegen.
De schuimbekker is wellicht niet tot veel meer in staat; het zijn de malloten die zich rondom hem verzamelen waarover ik mij enige zorgen maak.

De dragonder van het CDA met name heeft al eerder onfrisse taal richting Cobra geuit...een klein legertje (ex-)verslaafden zou ze wel eventjes bij Cobra langs sturen; nu valt op het neuzeltje, naast de nieuwe bedreiging aan het adres van mijn zoon en ik, te lezen dat er een knokploeg van vrouwelijke body-guards wordt samengesteld:

"Wanneer jullie toch gaan, dan ga ik mee. Zullen we eens zien of het een feestje wordt of niet."
Geplaatst door: Wil Vonk | 13 mei 2008 om 16:05

"Ik bied me aan voor als het nodig is en je kunt er iets aan hebben: ik ben niet groot, maar wel sterk, kalm en ervaren in publieke debatten.... Heb er een periode kunst van gemaakt om vervelende mannen aan te pakken op een manier die nèt wat vervelender was dan zij waren, gewoon maar nèt even, maar je begrijpt dat dat flink vervelend kan zijn als zo'n man zelf flink vervelend is, maatwerk, om maar zo te zeggen. En naarmate ik ouder wordt vind ik het steeds minder erg om voor gek te staan, dus zou het zomaar ook een sketch kunnen worden die leuk is."
Geplaatst door: Marijke | 13 mei 2008 om 21:50

"Nou Wil.....moeten we mee als bodyguard, als breedbeeldhouwuhr?"
Geplaatst door: Mo | 14 mei 2008 om 0:03

Waar zijn de tijden gebleven waarin dichters elkaar nog met gedichten om de oren sloegen? Het is toch eigenlijk bij de wilde beesten af lieve mensen...Cobra wijdt zich aan poëzie, wint slam na slam, staat alleen al dit jaar in minstens vier jaarfinales, terwijl hij keer op keer wordt bedreigd door een groepje terroristen van het gristelijk front. Uit zulke bedreigingen tegen de trekpop van Kay vd Linden en je hebt gegarandeerd een arrestatieteam in je hofje.

Cobra kijkt nog wel eens verlangend om naar tijden waarin vredesdichteressen van het IKV met een gedicht de meer humanitair ingestelde christenmens tegen het onrecht en voor de vrede in beweging konden krijgen.
Een verlangen zelfs naar tijden waarin gristelijke politici, ik noem een Schakel, zich op haast literaire wijze en zonder spiekbriefje, konden meten met de grootste woordkunstenaars.
Nu moet de gristenpolitiek het stellen met een moeke die, de taal onmachtig, de kant kiest van terreur.

Dat Cobra gewoon werd uitgenodigd door de organisatoren van de literaire borrel wordt gemakshalve genegeerd.
Het is de articulatie van het onfatsoen.

Geen opmerkingen: