- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

woensdag 18 maart 2015

ik zeg een kluis achter elke buis - #negatieve spaarrente

gekluisterd voor de buis terwijl heel holland bakt, bakt de regering heel holland een poets...en de banken? daar rolt het management over zichzelf heen van het lachen; hoe meer bagger op de buis (zet 'm op Sjonnie, juicht het voor hun beste klant*) hoe beter.
de nieuwste truc?
negatieve spaarrente.
wat zegt u?
negatieve spaarrente.
huh?
dat je gaat betalen, aan de bank, als je daar spaargeld deponeert.
ECHT geld dus, dat jij daar brengt. geld waarmee de bank de boeken opfleurt, handel drijft, winst maakt. niet dat virtuele mikkie mous spul, getallen dus die gewoon worden ingetikt op een pc wanneer je daar wat gaat lenen.
dus hullie tikken nepgeld in de pc en ik breng ECHT geld naar hullie?
precies.
En dat mag?
ja.
maar vroeger kreeg ik over mijn echte geld toch wat rente; dat als ik mijn centjes terug wou, wat meer ECHT geld meekreeg dan ik had ingelegd...toch?
ja.
ik snap het niet. Krijg ik dan straks mijn eigen poen terug en de rente in de vorm van virtuele pegels?
mocht je willen.
huh?
jij gaat straks ECHT geld aan hullie betalen.
huh?
luister. straks breng jij ECHT spaargeld naar de bank en als je dan na een tijdje dat geld weer wilt hebben krijg je minder mee naar huis dan dat je hebt gebracht.
ook als ik mijn ECHTE geld op een spaarrekening heb gezet?
ja.
huh?
ja jongen. zo vullen ze dat zwarte gat aan, die virtuele getalletjes weet je wel.
krijg nou tieten!
nou liever niet, maar lees nog even mijn dialoogje met Tom van de rabobank.
ik ben voorzichtig een kleine fittie aan het opbouwen. Tom is even wat stil maar dat gaat, als het aan mij ligt, niet lang duren want ik trek morgen gewoon weer aan de twitterbel.

1. max lerou ‏@maxlerou Mar 17
Banken willen een negatieve rente...goed, dan halen we nu massaal ons spaargeld weg #Rabo #ABNAMRO #ING

Rabobank ‏@Rabobank Mar 17
@maxlerou Wij willen ook zeker geen negatieve rente, Max. Het lijkt er ook niet op dat dit staat te gebeuren. ^Tom

max lerou ‏@maxlerou 21h21 hours ago
@Rabobank weet je wat ^ Tom; ik tik gewoon een bedrag in en dat staat dan op mijn rekening...zijn we van het gezeur af

Rabobank ‏@Rabobank 7h7 hours ago
@maxlerou We zijn geen liefdadigheidsinstelling, Max. Dus dat gaat 'm helaas niet worden. ^Tom

max lerou ‏@maxlerou 7h7 hours ago
@Rabobank het is net of ik Vincent Vega hoor ^Tom.

Rabobank ‏@Rabobank 7h7 hours ago
@maxlerou Bedankt voor het compliment! Vergeleken worden met één van de coolste filmkaraters ooit! :) ^Tom

max lerou ‏@maxlerou 7h7 hours ago
@Rabobank het is bepaald veelzeggend dat een bankmedewerker zich senang voelt bij de beschuldiging van gangsterpraktijken ^Tom


UPDATE 18.03 - ^Tom heet nu ^Lisa:

Rabobank ‏@Rabobank 13m13 minutes ago

@maxlerou Jammer dat je het zo ziet, Max. Ik ben bang dat ik dat beeld niet bij jou kan veranderen. Ik wens je een fijne avond toe. ^Lisa


KASSA: RABO bereidt zich voor op negatieve spaarrente











Geen opmerkingen: