- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zondag 14 december 2008

nk poetry slam - gijs ter haar volgens velen gepiepeld

Het is natuurlijk jammer dat de delegatie uit Hengelo, immers mijn supporters, zich enorm verslikte in zijn verwachtingen: "De meter stopte meteen...we maakten almaar meer kabaal , het hielp niets, de meter bewoog niet meer."
Maar je weet dat er overal bruine ratten klaar zitten om je te bespringen zodra je, je bent tenslotte deelnemer, met kritiek komt op de gang van zaken.
Je spreekt dan maar wat troostende woorden, omhelst een dame links en rechts en gaat er eens goed voor zitten...de tweede ronde vangt aan.
Aan het eind daarvan vroeg ik mij af of ik misschien een afspraak bij de kno-arts moest maken...er zat een onverklaarbaar verschil in mijn beleving van het applaus voor bijvoorbeeld een Jan Ketelaar en de decibellenteller die miraculeus stopte op een moment dat applaus nog aanzwol.
Bij de finale nog maar eens extra opgelet...er mankeerde gelukkig niets aan de auditieve prestaties van mijn redelijk oude kop.
Lees verder maar bij pomgedichten hoe dat afliep...hoe, samengevat, het er alle schijn van had dat Gijs ter Haar gepiepeld werd...

Simon Vinkenoog op zijn webstek:
"(..)Het werd Najiba, met miniem verschil ten nadele van Gijs ter Haar, die volgens de jury (maar niet volgens de applausmeter) 'de betere ' was. Vond ik ook; ik veronderstel overigens geen opzet of mauvaise foi - maar als je er bij zit, aanzwellend geluid hoort en de meter blijft op hetzelfde cijfer staan, ja wat bewijs je dan? Het viel niet alleen ons op.(...)"

Hieronder alvast het eerste deel van de vdo-registratie door Mike Platenkamp.

Geen opmerkingen: