- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zaterdag 27 december 2008

BONTEBAL ALS MUSCLEMAN VOOR HAAGSE FAMILIE VANFAASSENTOTZEVENBERGEN - COBRA OPNIEUW MET DOOD BEDREIGD - STADSDICHTER EN CDA-TOP BEWAREN STILZWIJGEN

De Bontebal saga kent voorlopig nog geen ontknoping.
Een en andermaal heeft uw Cobra hier aangekondigd zich voortaan weer volledig te concentreren op de poëzie. De voormalig schrijver Prothese Paultje echter eist woest met zijn vuisten zwaaiend nog steeds de aandacht.
Vandaag weer, andermaal, met nieuwe doodsbedreigingen.
Cobra moet uitkijken. Ga ik boodschappen doen, een biertje drinken in de binnenstad, voordragen bij Alex, waar ik ook ga of sta, ik dien voortdurend achterom te kijken. Elk moment kan ik een loden pijp in mijn nek verwachten...achter elke lantaarnpaal, achter elke boom, abri, pissoir, winkelstelling, kan een schuimbekkende Bontebal staan; klaar om het licht uit mijn ogen te meppen.
Met mijn zoontje kan ik niet meer ongestoord naar het voetbal, de schaatsbaan of zomaar een stukje fietsen. Uit het niets kan ineens de schoft uit de schilderswijk opdoemen om voor de ogen van een 12-jarig kind diens vader het leven uit te steken met een keukenmes.

Je zal wel wat op je geweten hebben Cobra, ik hoor het u denken; zelfs een loser als Bontebal zal toch niet zomaar riskeren dat straks zijn katten naar het asiel moeten omdat hun baasje in de lik zit?
Maar dan heeft u toch een bijzonder slecht of anders selectief geheugen.

De voormalig schrijver mag graag, zoals vandaag op zijn neuzeltje, zinnetjes tikken als: "(heb ik) in godsnaam, ooit aanleiding gegeven?"
Hardnekkig blijft hij aldus ontkennen dat, inmiddels alweer twee jaar geleden, het een toentertijd gevierd dichteres was die aan Cobra vroeg of hij misschien zijn vriendschappelijke invloed aan kon wenden om Bontebal ertoe te bewegen zijn "vriendschapverdelgende telefoontjes en e-mails" te staken.

Dat was voor Bontebal aanleiding om het gezin van Cobra ernstig te bedreigen.
Knokploegen zouden er komen, voor het gemak gaf Prothese Paultje aan waar Cobra's huis woont.
Nachtenlang hebben we opgezeten, bij elk gerucht de lichten gedoofd en angstig tussen de gordijnen naar buiten geloerd...is daar iemand? Staat er een knokploeg?
Zenuwslopend. Ten einde raad aangifte gedaan. Bontebal als een afzichtelijk hoopje ellende met ondergezeken broek op het kittenburo. De dienstdoende rechercheur trapte er in eerste instantie in: "U had hem moeten zien, zo zielig zat hij erbij".

Vandaag dan opnieuw doodsbedreigingen. Dit keer naar aanleiding van de commotie rond het falen van Zevenbergen als stadsdichter.
Cobra en Pom Wolff berichtten over die toch niet onbelangrijke kwestie. Tenslotte loopt het instituut stadsdichter serieus gevaar nu men in het college van B&W tot de conclusie kwam dat Zevenbergen met het opstrijken van de gemeentelijke poet, naliet 'artistiek-inhoudelijk' invulling te geven aan het stadsdichterschap.

Kon het O.M. eerder nog besluiten het bij een waarschuwing te laten, nu zal men dan toch in aktie moeten komen...bij herhaling van dit toch niet geringe misdrijf zou namelijk wel vervolging worden ingesteld.

Welaan het moest er maar eens van komen.
Niet langer sta ik toe dat mijn gezin moet lijden onder het trauma van de angst.
De angst dat straks een of andere gek een brandbom naar binnen flikkert. De angst dat mijn zoon vroegtijdig zonder vader verder moet omdat met een loden pijp zijn kop werd ingeslagen.
Genoeg is genoeg.

P.s. Altijd mogelijk dat Prothese Paultje het bewijs van zijn bedreigingen verwijdert...dat kunstje flikte hij eerder.
Daarom hieronder letterlijk de misdadige alinea:

"PPS Grappig, zo tekenend. Er is gedoe rond het stadsdichterschap. Straks is de termijn van Harry afgelopen en dan zou er een nieuwe moeten komen. Er zijn stemmen opgegaan om dat niet te doen. Ligt dat aan Harry? Nee, die man heeft mooie dingen gedaan, wat ik al zei: vooral in de wijken en op scholen. Er moet een volgende komen en ik heb wel wat suggesties. Nee, niet Lerou, en dat bedoelde ik met grappig, zo tekenend. Ga eens naar de weblog van Lerou. Soms een versje, maar meestal schelden, schelden, schelden. Vergelijk het mijn weblog. Prothese Paultje heeft de gek mij gedoopt. How low can you get, geintjes maken over iemands handicap. En dat ik zijn gezin zou bedreigen. Nee hoor, Lerou, alleen jij. Du moment ik je ergens tegenkom, haal ik uit, vol op je bek, zonder waarschuwing. Voor al je gezeik over Prothese Paultje. En voor mijn andere lezers: heb ik, in godsnaam, ooit aanleiding gegeven?
Het enige dat ik ooit heb gedaan is reageren. Reageren op zijn vuilspuiterij. Dat bracht me op het politiebureau. Na het overleggen van 'Ja maar, die Lerou' is de zaak geseponeerd. En de gek blijft maar doorgaan. Echt, zodra ik die Lerou tegenkom haal ik uit, zonder waarschuwing, die staat hier."

2 opmerkingen:

lookmeester zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
lookmeester zei

Het zijn de grootste lafbekken die via internet dreigementen uiten. Keihard aanpakken zulke lui.
Over moed gesproken. Nadat het stadsdichtertje wat kritiekjes via zijn weblog had gekregen, begon hij een site zonder reactiemogelijkheid. Zoveel voor het contact van de stadsdichter met 'zijn burgers'.
Wat een farce.