- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

maandag 28 januari 2013

vanaf zijn ziekbed nog eenmaal fabiola

Nogal wat mensen verkeken zich op het Levend Kunstwerk en konden de diepere bedoeling van Fabiola niet doorzien. Daarom heeft hij kort voor zijn overlijden vanaf zijn ziekbed in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis te Amsterdam, zijn bedoelingen nog eens goed -- en indrukwekkend - duidelijk gemaakt in een door de camera opgenomen 40 minuten durend interview met Menne Vellinga.

Over zijn uiterlijke verschijning en over de bedoelingen en beweegredenen daarvan,zegt hij in het interview: 'Ik heb er altijd tegen gestreden om een schaap in de kudde te zijn - een mens in de massa. Door mijn uiterlijk wil ik mijn eigen, persoonlijke vrijheid laten zien. Daar heb ik altijd voor gestreden. Maar ik wil aan niemand mijn persoonlijke vrijheid opdringen. Ik zal een hond nooit een strikje om zijn hals doen, omdat ik niet weet of hij dat wel leuk vindt. Er zijn mensen die denken dat ik alleen maar wil opvallen. Niet dat ik iets tegen opvallen heb. Maar door mijn uiterlijk wil in mijn persoonlijke vrijheid laten zien.
Een vrijheid die alle mensen moeten kunnen genieten.'



Geen opmerkingen: