- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zondag 16 mei 2010

poetry vs hiphop - woensdag laatste kans - cobra doet nog eenmaal de bananenboot



WOORDMEESTER, zo gaat de aangepaste poetryslam heten die op 19 mei wordt gehouden in de nieuwe Bibliotheek van Almere. Zo wordt het plan van rapper/dichter Justin Zaaijer (30) voor een Almeerse Poetry Slam eindelijk werkelijkheid. De Almeerse dichter doet regelmatig mee aan Poetry Slams in het hele land. Niet zonder succes, want regelmatig valt hij in de prijzen. Vorige week nog sleepte Zaaijer de Zilveren Slambal, een publieksprijs, in de wacht tijdens de jaarlijkse Bellum Poëtica in Utrecht meegedaan. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door studentenvereniging Awater.

De dichterswedstrijd in Almere wordt een pilot, want de aanpak verschilt van de slams elders. ,,Dit wordt er één waar dichters én rappers aan meedoen. Ik zie mezelf als een revolutionair. Ik wil meer erkenning zien te verkrijgen voor rap als een poëzievorm. Want ik ben zowel rapper als dichter. Het zijn maar naampjes.'' Er werd vreemd naar Zaaijer gekeken toen hij zich als rapper/dichter bij het poëzie-gezelschap Aldichter voegde. ,,Het was een beetje van 'wat doe jij hier?' Maar ik heb doorgezet, want dat hoort ook bij mijn missie. Inmiddels ben ik geaccepteerd.'' De Woordmeester wordt dit jaar één keer gehouden. In de toekomst wil Zaaijer minstens vijf keer per jaar een Poetry Slam houden.

De presentatie is tijdens de pilot in handen van dichter Gijs ter Haar en rapper Manu. Stadsdichter Mario Withoud en Stadsrapper Kapthijn verrichten de opening. Dus kom de boy supporten op 19 mei in de Bibliotheek in Almere Stad!
alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5471959063566760242" />
en de bananenboot kwam van comacabana

onder ons gezegd en gezwogen
we roken een jonko - ze is skaffa man
we droppen nog een pintoe
ik vinger die puta een beetje en conjo
ineens doet ze het niet meer

natuurlijk hebben ze die motjo niet gevonden
met mij kan je niet fucken man
en die tjappie jongen die kiepert
haar zo zonder gewicht

geen moment was ik para
die longen lopen zo vol water
dan ga je echt niet drijven weet je

ik ben zo fucking weerie
hoe dichter je bij mij komt
hoe dichter bij de haaien

© ml

Geen opmerkingen: